Κακά μαντάτα για την Xiaomi, καθώς χάνει από την Samsung την αγορά της Ινδίας, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές Smartphone στον κόσμο
Οι δύο μεγαλύτερες αγορές smartphone στον κόσμο είναι η Κίνα και η Ινδία, με την Xiaomi να κυριαρχεί τα τελευταία πέντε χρόνια σε πωλήσεις στην αγορά της Ινδίας. Αυτό οφείλεται κυρίως στην επιτυχημένη συνταγή των σχεδιαστικά όμορφων συσκευών, που συνοδεύονται με αξιοπρεπείς προδιαγραφές και πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές από τον ανταγωνισμό.
Ωστόσο, τα πράγματα φαίνεται ότι αλλάζουν στην Ινδία, καθώς το αντικινεζικό συναίσθημα των πολιτών της χώρας βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο όλων των εποχών, ενώ ταυτόχρονα, σχεδόν όλοι οι Ινδοί πολίτες έχουν περισσότερο διαθέσιμο εισόδημα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Counterpoint Research, μπορούμε να δούμε ότι το μερίδιο αγοράς της Xiaomi στην αγορά smartphone στην Ινδία έχει πέσει κατακόρυφα, και το 2022 ήρθε για πρώτη φορά το τέλος ενός πενταετούς σερί της Xiaomi, η οποία κυριαρχούσε σε όλα τα τρίμηνα του έτους – εκτός από ένα, και όπως είναι αναμενόμενο, οι απώλειες που κατέγραψε η Xiaomi μεταφράζονται σε άμεσο κέρδος για την Samsung.
Το παραπάνω διάγραμμα δείχνει την “κόντρα” μεταξύ της Samsung και της Xiaomi για την απόκτηση του μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς στην Ινδία τα τελευταία χρόνια. Όπως μπορείτε να δείτε, η Xiaomi κυριαρχεί σχεδόν κάθε τρίμηνο των τελευταίων πέντε ετών, με την Samsung να χάνει σοβαρό ποσοστό μεριδίου από το 2ο τρίμηνο του 2018 έως και το 1ο τρίμηνο του 2020. Μάλιστα, στο πρώτο τρίμηνο του 2021, η Samsung έπεσε στο χαμηλότερο ποσοστό όλων των εποχών. Εκείνη την περίοδο η Samsung δεν είχε σοβαρή παρουσία στην αγορά της Ινδίας σε συσκευές μεσαίας κατηγορίας και χαμηλού προϋπολογισμού, με αποτέλεσμα η Xiaomi να σαρώσει στην κυριολεξία την αγορά της χώρας.
Όμως, από το 2022, το μερίδιο αγοράς της Xiaomi έπεσε κατακόρυφα. Τα αίτια αυτής της πτώσης είχαν κυρίως πολιτικά κίνητρα, καθώς η κυβέρνηση της Ινδίας άρχισε ολομέτωπη επίθεση εναντίον της Κίνας μετά από τα θερμά επεισόδια που έγιναν στα σύνορα των δύο χωρών. Αυτό το αντικινεζικό συναίσθημα των πολιτών σε συνδυασμό με την προθυμία των πολιτών να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για την αγορά νέων smartphones, συνέβαλε σε αυτήν την πτώση της Xiaomi.
Σε ότι αφορά το 2023, το παραπάνω διάγραμμα υποδηλώνει σε μεγάλο βαθμό ότι η Samsung θα συνεχίσει να κερδίζει μερίδιο αγοράς στη χώρα, ενώ η Xiaomi θα συνεχίζει να πέφτει.
Αυτό το γράφημα θα πρέπει να είναι πολύ ανησυχητικό για την Xiaomi, καθώς γίνεται πλέον σαφές ότι η συνήθης στρατηγική της κυκλοφορίας πολλών φθηνών Smartphone, δεν πρόκειται να λειτουργήσει πια στην Ινδία.
Καθώς το ατομικό εισόδημα των Ινδών συνεχίζει να βελτιώνεται, η Xiaomi θα πρέπει να αρχίσει να κατασκευάζει τηλέφωνα που θα προσελκύουν τους νέους αγοραστές, που θέλουν λίγο περισσότερη ποιότητα, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ξοδέψουν επιπλέον χρήματα. Εάν δεν κάνει αυτή την αλλαγή στην στρατηγική της η Xiaomi, η ινδική αγορά θα περάσει μόνιμα στα χέρια της Samsung ή ακόμη και της Apple.
Μην ξεχάσετε να ακολουθήσετε το Xiaomi-miui.gr στο Google News για να ενημερώνεστε αμέσως για όλα τα νέα άρθρα μας ! Μπορείτε επίσης αν χρησιμοποιείτε RSS reader, να προσθέσετε την σελίδα μας στη λίστα σας, ακολουθώντας απλά αυτό τον σύνδεσμο >> https://xiaomi-miui.gr/feed/gn
Ακολουθήστε μας και στο Telegram ώστε να μαθαίνετε από τους πρώτους την κάθε μας είδηση!