Διαφήμιση

Γενική συζήτηση περί καταστημάτων και παραγγελιών από εξωτερικό

    Αυτή η σελίδα κάνει χρήση των Cookies. Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τα Cookies, κάντε κλικ στις Περισσότερες πληροφορίες

    • Μαζεμένοι οι φορείς που μπορούμε να κάνουμε καταγγελία. Καλό θα είναι να κάνουμε σε όλους.
      Τίποτα ακόμα δεν είναι τετελεσμένο.
      Κινητοποιηθείτε πριν να είναι αργά!

      ΕΕΤΤ
      Διαδικασία υποβολής αιτήματος /καταγγελίας

      Συνήγορος του Καταναλωτή
      Οδηγίες Υποβολής Αναφοράς

      Επισυνάπτω και το Έντυπο αναφοράς στον Συνήγορο του Καταναλωτή.
      Έντυπο αναφοράς στον Συνήγορο Καταναλωτή
      Στην καταγγελία στον Συνήγορο του Καταναλωτή είναι απαραίτητη και η επισύναψη αντιγράφου ταυτότητας (ίσως και στην ΕΕΤΤ), καθώς και σαρωμένο αντίγραφο της υπογραφής μας επί της αναφοράς, αλλιώς δεν την παίρνουν υπόψη τους.

      Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
      Υποβολή Καταγγελίας

      Ευρωπαϊκή Ένωση
      eccgreece.gr/el/european-consumer-center-greece/
      Πώς να υποβάλετε καταγγελία σε επίπεδο ΕΕ

      Κινεζική Πρεσβεία (Κάποιοι από εμάς θα στείλουμε email και εκεί, όσοι πιστοί προσέλθετε)
      Στοιχεία Επικοινωνίας

      chinaembgr@gmail.com
      consulate_grc@mfa.gov.cn

      Οικονομικό και Εμπορικό Τμήμα Πρεσβείας
      gr@moftec.gov.cn
      eccoprc@otenet.gr


      Καλό θα είναι να γίνει προώθηση του συγκεκριμένου ζητήματος, της αγανάκτησης και των καταγγελιών σε ΜΜΕ, ιστοσελίδες, Blogs, κτλ.


      Παραθέτω και δύο πρότυπα καταγγελιών που κυκλοφορούν στα forum.

      Πρότυπο 1

      Σχετ. 1) Ειδική εγκύκλιος Υπηρεσιακών Λειτουργιών ΕΛΤΑ
      Α.Π. 4.2.1./5, 21/01/2020
      Θέμα "Τιμολογιακή και εκπτωτική πολιτική
      (Ειδικά Τέλη Εκτελωνισμού Ταχυδρομικών Αντικειμένων)"
      2) Τιμοκατάλογος Ειδικών Τελών Εκτελωνισμού ΕΛΤΑ Φεβρουαρίου 2020
      elta.gr/Portals/0/pdf/Τιμ_Ειδι…_Εκτελωνισμού_02_2020.pdf
      Καλησπέρα σας,
      Ως γνωστόν, στα αντικείμενα που εισάγονται από τρίτες χώρες γίνεται διαχωρισμός από τους τελωνειακούς υπαλλήλους, μεταξύ "τελωνειακώς ελευθέρων" αντικειμένων (αντικείμενα με αξία CIF μικρότερη των 22 ευρώ) και αντικειμένων τα οποία υπόκεινται σε τελωνειακό έλεγχο. Μεταξύ των υποκειμένων σε τελωνειακό έλεγχο δεμάτων, περιλαμβάνονται δειγματοληπτικά και αρκετά δέματα τα οποία δεν υπόκεινται σε επιβαρύνσεις (δασμούς/ΦΠΑ), καθώς έχουν αξία CIF μικρότερη των 22 ευρώ. Τα εν λόγω δέματα απελευθερώνονται χωρίς επιβολή δασμών ή φόρων.
      Με την εγκύκλιο της 21/01/2020 (Σχετ. 1), τα ΕΛΤΑ αποφάσισαν την επιβολή Ειδικού Τέλους Εκτελωνισμού ελαχίστου ύψους 15 ευρώ (με ΦΠΑ) με την πρόφαση του διαχειριστικού κόστους σε όλα τα δέματα που θα υποβληθούν σε έλεγχο, ανεξαρτήτως της αξίας του δέματος και του αν ο έλεγχος κατέληξε σε επιβολή ΦΠΑ ή δασμού.
      Η συγκεκριμένη απόφαση των ΕΛΤΑ, δημιουργεί τα εξής σημαντικά προβλήματα:
      1) Η επιβάρυνση που επβάλλεται, είναι δυσανάλογη με την πραγματική αξία των προϊόντων, και πολλές φορές πολλαπλάσιά του (ενδεικτικά για προϊόν αξίας 3 ευρώ, η επιβάρυνση ανέρχεται στο 500%)
      2) Οι καταναλωτές διαχωρίζονται στους τυχερούς, που το δέμα τους προχώρησε ως "τελωνειακώς ελεύθερο" και τους άτυχους, των οποίων το δέμα επελέγη για έλεγχο. Στο παράδειγμα των 3 ευρώ παραπάνω, ο καταναλωτής της πρώτης κατηγορίας θα πληρώσει 3 ευρώ, ενώ αυτός της δεύτερης θα χρεωθεί επιπλέον 15 ευρώ, άρα συνολικά 18, για το ίδιο προϊόν.
      Δεδομένου ότι οι καταναλωτές δεν έχουν σαφή ενημέρωση για τις συγκεκριμένες χρεώσεις, καθώς ο ίδιος ο τιμοκατάλογος των ΕΛΤΑ είναι ασαφής, εσκεμμένα ίσως, ενώ και η συγκεκριμένη εγκύκλιος δεν βρίσκεται αναρτημένη σε εμφανές σημείο στην ιστοσελίδα των ΕΛΤΑ, εύλογα δημιουργείται η υπόννοια ότι τα ΕΛΤΑ εκμεταλλεύονται την έλλειψη εναλλακτικής των καταναλωτών τους, προκειμένου να ενισχύσουν τα έσοδά τους.

      Δεδομένου δε ότι οι αγορές αντικειμένων ευτελούς αξίας από την Κίνα γνωρίζουν μεγάλη άνθηση τα τελευταία χρόνια, και ότι εξ αιτίας αυτής της άνθησης οι χρόνοι παραλαβής αγγίζουν τον έναν με δύο μήνες, ένας πολύ μεγάλος αριθμός καταναλωτών θα βρεθεί μεταξύ της επιλογής της πληρωμής της επιβάρυνσης των ΕΛΤΑ ή της άρνησης παραλαβής του προϊόντος του - που συνεπάγεται και την απώλεια των χρημάτων που πλήρωσε για την αγορά του, καθώς η πολιτική αυτή των ΕΛΤΑ δεν είχε γνωστοποιηθεί και αφαρμόζεται πλέον σε ταχυδρομικά αντικείμενα που ήταν ήδη καθ' οδόν, μη αφήνοντας στους καταναλωτές εναλλακτική.
      Για τους παραπάνω λόγους, θεωρώ τις συγκεκριμένες χρεώσεις εκ μέρους των ΕΛΤΑ απαράδεκτες, και παρακαλώ για τις ενέργειές σας.
      Με εκτίμηση
      (Ονοματεπώνυμο)

      Πρότυπο 2

      Καλησπέρα σας,

      Σήμερα ενημερώθηκα από τα ΕΛΤΑ οτι για παραλαβή δέματος που έρχεται από χώρα εκτός της Ε.Ε, το οποίο εισήχθη για τελωνειακό έλεγχο από τα ΕΛΤΑ και το οποίο χαρακτηρίστηκε ως "Τελωνειακός ελεύθερο", θα πρέπει να πληρώσω πάγιο τέλος 15€ ανεξαρτήτου αρχικού κόστους του αντικειμένου. Θα ήθελα να καταγγείλω αυτή την ενέργεια των ΕΛΤΑ ως παράνομη και καταχρηστική, η οποία αντίκειται στους κανονισμούς της Ε.Ε. σύμφωνα με τους όποιους "Τα κράτη μέλη δεν μπορούν να επιβάλλουν τελωνειακές επιβαρύνσεις υψηλότερες από τις πραγματικές δαπάνες."
      Παρακαλώ για τις ενέργειές σας προκειμένου να σταματήσει η παράνομη αυτή πρακτική.
      Για ευκολία σας, σας παραθέτω το πρωτότυπο κείμενο και στη συνέχεια το σύνδεσμο από τον οποίο προκύπτει ο κανονισμός της Ε.Ε.

      Customs clearance fees
      The customs clearance is the documented permission to pass that the national customs authority grants to the imported goods.
      The customs clearance is typically given to a shipping agent to prove that all applicable customs duties have been paid and the shipment has been approved.
      The shipping provider may charge a customs clearance fee or customs handling fee for processing the import declaration, an advancement fee for paying the duty and VAT on behalf of the recipient, an airline handling fee for loading and unloading the goods, a security fee for screening or x-raying the goods and a fee for preparing the customs declaration.
      These charges will vary from company to company.
      When goods are brought into the European Union by postal operators such additional charges are limited to the costs of the customs clearance procedure.
      Member States cannot impose charges related to customs clearance higher than the actual costs incurred.


      Όσοι έχετε και άλλες ιδέες/παρατηρήσεις, γράψτε το αν είναι να εμπλουτίσω το κείμενο.


      Εδώ η μεγάλη συζήτηση που γίνεται για το θέμα στο Insomnia:
      insomnia.gr/forums/topic/71938…comments#comment-57701337
    • Γενική συζήτηση περί καταστημάτων και παραγγελιών από εξωτερικό

      Είναι νομικά δυνατό τα ΕΛΤΑ να χρεώνουν τέτοια "υπεραξία" για τόσο φθηνά αγαθά εν μέσω μονοπωλίου μιας και η χρέωση δεν γίνεται από το τελωνείο αλλά από τα ΕΛΤΑ; Πραγματικά απορώ. Τους τελευταίους μήνες η αγοραστική δύναμη των πολιτών έχει πέσει κατακόρυφα.

      Στάλθηκε από το Redmi Note 8 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
    • Γενική συζήτηση περί καταστημάτων και παραγγελιών από εξωτερικό

      Τι δειγματοληπτικά και κουραφέξαλα. Σε δείγμα που δεν γνωρίζουμε αν θα είναι 1% ή 99%.
      Ο στόχος μάλλον είναι να κόψουν τις εισαγωγές ειδών μικρής αξίας από Κίνα. Έτσι θα μειωθούν τα πακέτα και θα μπορούν να ελέγχουν καλύτερα και να επιβάλουν δασμούς σε αυτά που ξεπερνούν τα 22€. Μέχρι η Κίνα να τα στέλνει όλα με priority που δεν ξέρω πόσο θα αυξάνει το κόστος του προϊόντος.
      Δεν μπορώ να φανταστώ ότι το κάνουν για τα έσοδα γιατί αυτά σε σύντομο χρονικό διάστημα μόλις το πάρουν όλοι χαμπάρι θα μηδενιστούν.


      Redmi Note 7 Global EU Rom
    • Διαφήμιση
    • Γενική συζήτηση περί καταστημάτων και παραγγελιών από εξωτερικό

    • Ο/H Harrytzo έγραψε:

      ΕΛΤΑ: διευκρίνηση για τα ειδικά τέλη εκτελωνισμού - GizChina Greece

      Στάλθηκε από το Redmi Note 8 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
      Και ποια είναι αυτά τα πακέτα που φέρουν τελωνειακή διασάφιση; Πώς το στοιχειοθετούν αυτό τα τελωνεία; Όσα είναι κοντά στα 22€ ;
    • Γενική συζήτηση περί καταστημάτων και παραγγελιών από εξωτερικό

      Κανείς δεν έχει καταλάβει. Το μόνο σίγουρο είναι πως το 22€ πια ως νούμερο είναι επικίνδυνο και μόνο το 20€ ως ανώτερο μπορώ να δω. Διάβασα περίπτωση που χρεώθηκε με αποστολή που δεν ξεπερνούσε τα 22€ ήταν 21€ και κάτι.

      Στάλθηκε από το Redmi Note 8 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
    • Γενική συζήτηση περί καταστημάτων και παραγγελιών από εξωτερικό

      Δεν έχει να κάνει με το ποσό, αν δηλαδή είναι 1 ευρώ ή 22 ευρώ. Έχει να κάνει με το αν θα είναι στο δείγμα. Αν είναι θα χρεωθεί με 15€. Τώρα πως ξέρουμε ότι δεν θα τα βάλουν όλα στο δείγμα για να εισπράττουν 15άρια είναι μια άλλη υπόθεση. Και άντε, πράγματι ελέγχουν ένα δείγμα, ο καταναλωτής θα παίζει Τζόκερ;
      Αν λέγανε για μια χρέωση αναλογική της αξίας, θα το καταλάβαινα. Αλλά 15€ για πράγματα μικρής αξίας είναι παράλογο. Ελπίζω να το ξανασκεφτούν.

      Redmi Note 7 Global EU Rom
    • Διαφήμιση
    • Για να σκεφτούν θα πρέπει να υπάρχει νοημοσύνη και λογική.
      Στο Δημόσιο δεν υπάρχει ούτε το ένα ούτε το άλλο.


      Even dead i will fight.
    • Καλησπέρα και καλή Κυριακή να έχουμε.

      Δεν χρειάζεται πολύ σκέψη. Είναι ο μόνος τρόπος να μειώσεις πρώτα απ' όλα των όγκο των δεμάτων που πρέπει να διαχειριστείς (για το επίπεδο του προσωπικού αλλά και των υπηρεσιών - εξοπλισμού). Πρέπει να αναγκάσεις αυτούς που αγοράζουν απ' έξω να πραγματοποιήσουν εγχώριες αγορές (ΦΠΑ, και μαγαζιά με τζίρο). Τέλος για όσους από εμάς συνεχίσουμε να αγοράζουμε απ' έξω τότε, έχουνε το κέρδος της φορολόγησης (15 ευρώ κτλ).
      Έχουμε δηλαδή αυτό που οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι λένε : WIN - WIN -WIN.
      Τώρα για τους Κινέζους, δεν νομίζω ότι θα καταλάβουν την χασούρα γιατί η αγοραστική μας δύναμη δεν είναι τόσο μεγάλη. (Άσε που εν' μέσω ενός μεγάλου πειράματος χαλιναγώγησης του ανθρώπου το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη δεν νομίζω να ασχοληθούν με κάτι άλλο).
      Xiaomi Mi 9 (Cepheus)- MiUi 11 by Xiaomi-Miui.gr 12.5.6 Stable - TWRP : 3.3.1_25/08/2019 Android 10


      :) Γίνε και εσύ VIP μέλος και βοήθα αυτούς που σε βοηθάνε. :)

      (bell)
      Μπορεί να κάνω λάθος - δες τι λένε και οι άλλοι
      Amazfit Custom WatchFaces
    • Γενική συζήτηση περί καταστημάτων και παραγγελιών από εξωτερικό

    • Διαφήμιση