Διαφήμιση
Διαφήμιση

Καρφιτσωμένο ΤΕΛΩΝΕΙΟ: Πως να αντιμετωπίσετε το "ΤΕΡΑΣ"

    • Οδηγός

    Αποκλειστικά για τα VIP μέλη :

    Όσοι από εσάς λάβατε σήμερα 18/9/2017 mail με Links για τις ROM, θα πρέπει να προχωρήσετε ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ σε flash των ROM που σας στείλαμε μέσα από το TWRP Recovery.
    Έχουν γίνει σοβαρές αλλαγές στην δομή των ROM και στην εφαρμογή αναβάθμισης, και αν δεν προχωρήσετε στο Flash, ίσως έχετε πρόβλημα στην λήψη των ROM μέσα από τα OTA Updates της ερχόμενης Παρασκευής.

    Ευχαριστούμε για την υποστήριξή σας !!!

    • ΤΕΛΩΝΕΙΟ: Πως να αντιμετωπίσετε το "ΤΕΡΑΣ"

      Το άρθρο είναι αναδημοσίευση απο τον Dr. Android.






      Οι αγορές προϊόντων από το εξωτερικό είναι μία υπόθεση που απασχολεί όλο και περισσότερο κόσμο, ειδικά τώρα που συνηθίσαμε το ίντερνετ και τις ηλεκτρονικές πληρωμές. Για πολλούς είναι μία καθημερινή συνήθεια και για άλλους μία πονεμένη ιστορία με κωδικό όνομα "Τελωνείο", σήμερα λοιπόν θα δούμε τι πρέπει να προσέξουμε για να μην έχουμε απρόοπτα σε κάθε μας αγορά στο μέλλον.

      Ποτέ δεν επιλέγουμε αποστολή με κούριερ από την Κίνα

      Ο σημαντικότερος κανόνας είναι αυτός για αγορές από το εξωτερικό. Ποτέ μα ποτέ δεν επιλέγουμε αποστολή με κούριερ και ιδιαίτερα με τη DHL. Αυτό γιατί ο νόμος λέει ότι αν μία αποστολή έρχεται εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη χώρα μας, πρέπει οπωσδήποτε να περάσει τελωνείο, υπάρχουν όμως εξαιρέσεις ανάλογα με την αξία, την ποσότητα και τον τύπο του προϊόντος που αγοράσαμε.

      Συγκεκριμένα με αγορές smartphone στα Ελληνικά Ταχυδρομεία δεν είχαμε ποτέ προβλήματα με το τελωνείο και αυτό γιατί προφανώς τα κινητά που αγοράζουμε δεν χρίζουν τελωνειακής διερεύνησης. Αν ίσχυε το αντίθετο και στα ΕΛΤΑ, σίγουρα κάποια από αυτά θα περνούσαν από το τελωνείο, όμως στο 100% των περιπτώσεων που αγοράσαμε τόσα χρόνια, δεν είχαμε ποτέ πρόβλημα.

      Αν όμως κάνεις το λάθος και επιλέξεις αποστολή με DHL, την πάτησες. Η DHL διαθέτει δικό της ιδιωτικό τμήμα τελωνείου και όλα τα προϊόντα που έρχονται εκτός της ΕΕ περνάνε αναγκαστικά από εκεί, γιατί απλά θέλουν να βγάλουν λεφτά. Για κάθε αποστολή με αξία έως 100€ η DHL ζητάει 35€ για να εκτελωνίσει, ενώ για αξίες άνω των 100€, το κόστος είναι 50€. Δεν είναι όμως μόνο αυτά καθώς το τελωνείο χρεώνει 17% επιπλέον επί της αξίας του εμπορεύματος για τελωνειακά και εννοείται 23% ΦΠΑ. Στο τέλος λοιπόν καλούμαστε να πληρώσουμε επιπλέον το 40% της αξίας συν 50€, κάτι που δικαιολογεί εν μέρει και το "καπέλο" στις τιμές των ελληνικών αντιπροσωπειών.

      Πολλοί λοιπόν για να αποφύγουν αυτή την "ταλαιπωρία", λένε στον πωλητή να τους βάλει ένα τιμολόγιο με χαμηλή αξία ή να γράψει ότι πρόκειται για δώρο. Στη DHL όμως έχουν λύση και για αυτό. Σου ζητάνε απόδειξη πληρωμής και όχι τιμολογίου, αλλά και ένα screenshot από το site που το αγόρασες για να φαίνεται η αξία του. Προσέξτε γιατί δε μετράει η αξία που το αγόρασες, αλλά η πραγματική τιμή του site. Έτσι αν για παράδειγμα μία συσκευή κοστίζει 500€ και το site την πουλάει με έκπτωση στα 200€, θα πληρώσεις τελωνείο για 500€ και όχι για 200€! Αν δεν μπορείς να τους τα παρέχεις όλα τα παραπάνω, τότε υπάρχει το λεγόμενο "εύλογο κόστους", όπου αποφασίζουν αυτοί για την αξία του προϊόντος και το χρεώνουν ανάλογα.

      Ειλικρινά δεν ξέρω αν είναι νόμιμο ή παράνομο αυτό που γίνεται από τη DHL ή από τα ΕΛΤΑ, αλλά δε με απασχολεί κιόλας. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να το ψάξει το κράτος και μέχρι να αλλάξει η διαδικασία προτείνω να επιλέγουμε τα ΕΛΤΑ για τις αποστολές μας.


      Τι μπορώ να κάνω αν την πατήσω;

      Αν για οποιονδήποτε λόγο το δέμα μας έχει έρθει με κούριερ, είναι σίγουρο ότι θα ταλαιπωρηθούμε και πρέπει να έχουμε ψυχραιμία.
      Μη γελάσετε, αλλά μας έχει τύχει στο παρελθόν ένα e-shop να στείλει την αποστολή μας μέσω DHL για να μας ευχαριστήσει, χωρίς να το ζητήσουμε. Καταλαβαίνετε την έκπληξη όταν η DHL μας ζήτησε 150€ για έξοδα εκτελωνισμού για ένα προϊόν αξίας 160€. Οι επιλογές μας λοιπόν σε αυτή την περίπτωση είναι οι εξής:

      1. δίνουμε εντολή στη DHL να εκτελωνίσει πληρώνοντας κανονικά τα έξοδα
      2. κάνουμε τον εκτελωνισμό με δικό μας εκτελωνιστή που ίσως πετύχει για εμάς μια καλύτερη τιμή
      3. δεν αποδεχόμαστε το δέμα
      Οι δύο πρώτες λύσεις είναι σχετικά άμεσες. Πληρώνεις, εκτελωνίζεις και το παίρνεις. Η τρίτη όμως έχει πολύ ενδιαφέρον να την αναλύσουμε.

      Έχουμε λοιπόν το δικαίωμα να μην αποδεχτούμε το δέμα, λέγοντας απλά ότι δεν είναι δικό μας.
      Η DHL θα αναγκαστεί να επικοινωνήσει με τον αποστολέα για την επιστροφή του δέματος, ο οποίος με τη σειρά του αν είναι σοβαρός επιχειρηματίας, θα μας ενημερώσει για το συμβάν. Μπορούμε να συνεννοηθούμε μαζί του για να το πάρει πίσω και να μας το ξαναστείλει με απλό ταχυδρομείο αυτή τη φορά, μοιράζοντας μεταξύ μας τα έξοδα αποστολής ή αναλαμβάνοντάς τα εξ' ολοκλήρου αν είναι δική μας υπαιτιότητα. Καλύτερα να δώσεις 20€ παρά 150€, σωστά; Σε αυτή την περίπτωση βέβαια το δέμα μπορεί να φτάσει μετά από ενάμισι μήνα, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ.

      Ο αποστολέας όμως έχει και το "δικαίωμα εγκατάλειψης" στο τελωνείο. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να το παρατήσει εκεί αν θεωρεί ότι δεν αξίζει η όλη διαδικασία και εμείς θα μείνουμε χωρίς κινητό και χωρίς τα λεφτά μας, αφού θα το έχουμε πληρώσει. Για αυτό πρέπει πάντα να είμαστε ευγενικοί με τους πωλητές ακόμη και αν στραβώσει κάτι και δε φταίμε. Αυτή είναι η χειρότερη περίπτωση που μπορεί να μας τύχει και μπορούμε να δοκιμάσουμε να πάρουμε πίσω τα λεφτά μας μέσω PayPal, αν είναι εφικτό.

      Ένα τελευταίο σχόλιο για τη DHL που πρέπει να αναφέρουμε, είναι ότι μπορεί να παρουσιάζουμε την εταιρία σαν "μπαμπούλα", αλλά στην τελική κάνει τη δουλειά της. Ακόμη και αν δε βρεθεί άκρη με όλα τα παραπάνω, οι υπάλληλοι είναι πρόθυμοι να μας βοηθήσουν και να μειώσουν τα τελωνειακά έξοδα (αλλά όχι την πληρωμή τους). Αρκεί να υπάρχει ευγένεια και τα επιχειρήματά μας να είναι σοβαρά.



      Επιλέγουμε κούριερ για εισαγωγές από την Ευρώπη

      Τελευταία περίπτωση είναι η αγορά ενός προϊόντος από πωλητή που βρίσκεται στην ΕΕ ή από Κινέζο που έχει αποθήκη στην Ένωση. Τσεκάρουμε λοιπόν αν το δέμα μας το στέλνει από την ευρωπαϊκή του αποθήκη και επιλέγουμε άφοβα την αποστολή μέσω κούριερ, καθώς δεν υπάρχουν τελωνεία στις ενδοευρωπαϊκές συναλλαγές. Θα έρθει γρηγορότερα, σε πολλές περιπτώσεις ασφαλέστερα και όλοι θα είναι ευχαριστημένοι.

      Υστερόγραφο: Όλα τα παρπάνω είναι ιστορίες βγαλμένες από την καθημερινότητα. Έτυχαν σε εμάς, σε φίλους μας και σας τις παρουσιάζουμε για να έχετε μια ιδέα για το πώς να αντιμετωπίσετε τέτοιες περιπτώσεις. Η ασφαλέστερη επιλογή λοιπόν για να μη βρεθούμε προ εκπλήξεως είναι η δωρεάν αποστολή μέσω απλού ταχυδρομείου.



      Πηγή: Dr. Android




      Διαφήμιση
    • βασικά πολύ μεγάλο κείμενο για να γράψει απλά "Δεν αγοράζουμε με dhl από κίνα γιατί θα πληρώσεις" :)

      και δεν δίνει βασικές πληροφορίες , το mark as gift με χαμηλή τιμή ,πλέον, δεν πιάνει παντού (ω ναι έχω πληρώσει κι ας ήταν gift κάτω από 40$ και "δηλωμένο" σαν κάτι άλλο εκτός από κινητό) και ίσως παίζει ρόλο το αν έρχετε με nl/sg/ems

      οπότε καλύτερο θα είναι αν υπάρχουν άλλες πληροφορίες να συμπληρωθούν στο op
    • Αγαπάμε τον φίλο Dr.Android !! Μπράβο στον Χρήστο !

      Και μπράβο στον Caeser !
      Διαφήμιση
    • Ο/H kodorevi8ulis έγραψε:

      οπότε καλύτερο θα είναι αν υπάρχουν άλλες πληροφορίες να συμπληρωθούν στο op
      To Original Post είναι αναδημοσίευση από τον Dr. Android και αποτελεί γενικό οδηγό. Σαφώς και υπάρχουν περισσότερες παράμετροι στην υπόθεση και φυσικά είσαι ευπρόδεκτος να σχολιάσεις και να προσθέσεις ότι νομίζεις ότι θα βοηθήσει περισσότερο τα μέλη του φόρουμ, στα πλαισια της νομιμότητας φυσικά!! :)
    • Τα προϊόντα που μένουν στα τελωνεία, βγαίνουν σε πληστηριασμο? Μπορούμε να τσιμπισουμε τίποτα από εκεί? Έστειλα χτες ένα mail στο τελωνείο Θεσσαλονίκης από περιέργεια!
    • Δεν νομίζω να μένει τίποτα...δεν γυρίζουν πίσω στον αποστολέα? Υποθέτω μένουν μόνο όσα κατάσχονται για κάποιο λόγο, αλλά δεν νομίζω να τα δίνουν.
      Διαφήμιση
      Διαφήμιση
    • Τα δίνουν ανα άτακτά χρονικά διαστήματα με ανοικτο πλειοδοτικό διαγωνισμό. Εννοείται ΔΕΝ μπορείς να πας να διαλέξεις αυτό που σε ενδιαφέρει απο αυτά που υπάρχουν. Οταν γίνει ο διαγωνισμός, απο αυτά που βγαίνουν στην λίστα
    • Τις περισσότερες φορές αναρτούν τον πλειοδοτικό και στο gsis.gr (στο κομμάτι που αφορά τα τελωνεία)
      Διαφήμιση
    • Φίλοι μου, επειδή τη τελευταία 10ετία ασχολούμαι με ένα χόμπι, λόγω του οποίου εγώ και αρκετοί άλλοι κάνουμε αρκετές αγορές (από χώρες εκτός ΕΕ, κυρίως Ελβετία) σε ένα προϊόν, το οποίο αποτελεί το "κόκκινο πανί" των Τελωνείων (λόγω Δασμών, ΦΠΑ, ΕΦΚ, Φόρου Πολυτελείας κα) και όπως είναι φυσικό έχουμε αναπτύξει αμυντικούς μηχανισμούς "κατσαρίδας" απέναντι στο "Τέρας", θα ήθελα να μοιραστώ την εμπειρία μου, προς βοήθεια όλων.

      1.Το μοναδικό, που μπορούμε να κάνουμε, για να αποφύγουμε τα μέγιστα τον κίνδυνο το πακέτο μας να πέσει στο "δίχτυ" είναι το εξης: Πάντα επιλέγουμε τον πιο απλό, φθηνό, αργό, νωχελικό τρόπο αποστολής. Ο όγκος δεμάτων στο συγκεκριμένο τμήμα του Τελωνείου είναι τόσο μεγάλος, που πρακτικά είναι σχεδόν απίθανο κάποιος να ασχοληθεί μαζί του.

      2. Ποτέ, μα ποτέ δεν επιλέγουμε αποστολή με κούριερ, γιατί στην περίπτωση αυτή ο εκτελωνισμός είναι απολύτως σίγουρος, για τους λόγους που αναφέρει εδώ η αρχική ανάρτηση των φίλων. Ειδικά, οι παράγραφοι που μιλάνε για την DHL, είναι απολύτως σωστοί και ακριβείς. Η ίδια η DHL έχει συμφέρον να περάσει κάποιο πακέτο από το τελωνείο, γιατί το εκτελωνίζει η ίδια, εισπράττοντας αμοιβές και προμήθειες. Η περίπτωση του caeser, με το Note 2 ανάγεται στο κεφάλαιο "έπεσα απ'την Ακρόπολη και βρήκα πορτοφόλι" και είναι η απόλυτη εξαίρεση, ανεξήγητη σε μένα. (Μου έχει τύχει να μου στείλουν με κούριερ από ΗΠΑ βιβλίο 26 σελίδων, με απόδειξη αγοράς 25$, στο οποίο χρεώθηκαν 11$ για εκτελωνισμό!).

      3. Παρόλα τα "μέτρα προστασίας", που μπορούμε να λάβουμε εμείς, πρέπει να είμαστε πάντα προετοιμασμένοι για το χειρότερο, χωρίς να επαναπαυόμαστε. Πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι το Τελωνείο ξέρει πολύ καλά τι συμβαίνει, όχι μόνο με κινητά και διάφορα ηλεκτρονικά, αλλά με κάθε είδους "ενδιαφέρον" φορολογικά και ποινικά ακόμα εμπόρευμα. Το ότι τα πακέτα περνάνε ελεύθερα κατά πλειοψηφία, αυτό δεν οφείλεται ούτε σε άγνοιά τους, ούτε σε αδιαφορία, παρά μόνο σε αδυναμία αντιμετώπισης του μεγάλου όγκου των αποστολών και αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Προ 5ετίας περίπου, έχω ζήσει περίοδο ενός τριμήνου, που λόγω καθαρά (πολιτικής ίσως) απόφασης κυριολεκτικά δεν περνούσε κουνούπι από το Ελ. Βενιζέλος χωρίς διασαφήνιση. Τότε κλάψαν πολλεεεεεές μανούλες, τόσο αγοραστών, όσο και πωλητών. Το γεγονός απέδειξε ότι όντως αν θέλουν, μπορούν, οπότε αυτό πάντα πρέπει να υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού μας.
    • ΤΕΛΩΝΕΙΟ: Πως να αντιμετωπίσετε το "ΤΕΡΑΣ"



      Τι σημαίνει αυτό? Ότι το παρέλαβε η κουριερ? Και πόσο θα κάνει μέχρι να ξεκινήσει από εκεί?