Υπό σοβαρή αμφισβήτηση έθεσε την αξιοπιστία του online εμπορίου δυστυχώς και στην Ελλάδα η εκτίναξη των ηλεκτρονικών αγορών και οι online παραγγελίες, που ήρθαν ως συνέπεια της πρόσφατης πανδημικής κρίσης.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι περίπου το 1/4 (δηλαδή το 24,9%) των συνολικών αναφορών τις οποίες δέχτηκε το 2020 ο Συνήγορος του Καταναλωτή (ΣτΚ), σχετίζονταν με το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Τα στοιχεία της ανεξάρτητης Αρχής, που περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση που υπέβαλε στη Βουλή ο Συνήγορος του Καταναλωτή, κ. Λευτέρης Ζαγορίτης, δείχνουν ότι το 2020 υπήρξε αύξηση των αναφορών – υποθέσεων ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 113,5% σε σχέση με το 2019.
Αναμενόμενη είναι και η εκτόξευση των αναφορών των πολιτών για προβλήματα στον κλάδο των ταχυδρομικών υπηρεσιών κατά 133,3% το 2020 σε σχέση με το 2019. Μάλιστα, το 45% των αναφορών του 2020 κατά ταχυδρομικών επιχειρήσεων αφορά σε προβλήματα στην επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων (καθυστερήσεις).
Το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν αρκετά μικρότερο (26,6%). Πάντως, όπως διευκρινίζει η ανεξάρτητη Αρχή, τα πιο σημαντικά προβλήματα που έχουν παρατηρηθεί στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, αφορούν στη λειτουργία περιορισμένου αριθμού καταστημάτων, που συνειδητά εφαρμόζουν αθέμιτες και παρελκυστικές εμπορικές πρακτικές και δεν χαρακτηρίζουν το σύνολο των e-shops.
Τα κύρια προβλήματα
Σύμφωνα με τα ευρήματά της, τα κυριότερα ζητήματα, που απασχόλησαν τους πολίτες το 2020 σε σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές, αφορούσαν ανακριβείς ή παραπλανητικές επισημάνσεις σχετικά με τη διαθεσιμότητα προϊόντων, όπως και στη μη παράδοση παραγγελθέντων αγαθών.
Μην ξεχάσετε να ακολουθήσετε το Xiaomi-miui.gr στο Google News για να ενημερώνεστε αμέσως για όλα τα νέα άρθρα μας ! Μπορείτε επίσης αν χρησιμοποιείτε RSS reader, να προσθέσετε την σελίδα μας στη λίστα σας, ακολουθώντας απλά αυτό τον σύνδεσμο >> https://xiaomi-miui.gr/feed/gn
Ακολουθήστε μας και στο Telegram ώστε να μαθαίνετε από τους πρώτους την κάθε μας είδηση!