Η ευρωπαϊκή αγορά των smartphone είναι απίστευτα γρήγορη στις αντιδράσεις, και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα εμπορικά σήματα δεν είναι υψηλή – ειδικά σε ότι αφορά τους χρήστες συσκευών χαμηλών προδιαγραφών.
Όταν συγκρίνουμε το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους με την ίδια περίοδο πέρυσι, μπορούμε να δούμε πόσο γρήγορα αλλάζουν τα πράγματα. Η Samsung και η Xiaomi είναι οι σαφείς νικητές για το 2ο τρίμηνο του 2019, με ετήσια ανάπτυξη 20% και 48% αντίστοιχα, ενώ τα μερίδια αγοράς της Apple – Huawei και HMD Global (Nokia) μειώθηκαν κατά τουλάχιστον 16%.
Η Samsung αντιπροσωπεύει περίπου το 40% της αγοράς με 18,3 εκατομμύρια αποστολές, από μόλις 34% το 2018. Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία γνώρισε πτώση στις πωλήσεις της στην διεθνή αγορά, η απόδοσή της στην Ευρωπαϊκή αγορά συνεχίζει να βασίζεται σε ισχυρά θεμέλια. Εταιρεία ερευνών Canalys βλέπει την ανανεωμένη γκάμα των συσκευών mid-range της εταιρίας, ως κύρια της αιτία της αύξησης των πωλήσεών της.
Η Samsung έκανε μια αιφνιδιαστική επίθεση με ανταγωνιστικές νέες συσκευές στην αγορά, εστιάζοντας σε μια σειρά, η οποία αντιπροσώπευε πάνω από 12 εκατομμύρια μονάδες σε πωλήσεις. Τα κορυφαία τέσσερα μοντέλα της, τα Galaxy A10, A20e, A40 και A50, πούλησαν μαζί τις περισσότερες μονάδες από οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή στην Ευρώπη.
Τα προβλήματα της Huawei με τις ΗΠΑ, θεωρούνται ένας από τους λόγους για την ισχυρή επιστροφή της Samsung: “Η Samsung δούλεψε γρήγορα για να εκμεταλλευτεί τα προβλήματα της Huawei στις Ηνωμένες Πολιτείες, δουλεύοντας στο παρασκήνιο, ώστε να τοποθετηθεί ως η σταθερή εναλλακτική λύση σε σημαντικούς λιανοπωλητές και φορείς“.
Με την Huawei να χάνει έδαφος, η Xiaomi είχε και αυτή την ευκαιρία να αποκομίσει μεγάλα κέρδη στην ευρωπαϊκή αγορά, και η αύξηση των πωλήσεων που είχε κατά 48%, την κατατάσσει τρίτη στην λίστα, με ένα μερίδιο αγοράς στο 10%, το οποίο αποδίδεται κυρίως στους εμπόρους λιανικής πώλησης που προσπαθούν να κρατήσουν τη Samsung υπό έλεγχο και να μειώσουν την εξάρτησή τους από αυτήν.
Η HMD Global – η οποία άρχισε να πωλεί τα τηλέφωνα της Nokia το 2017 – είδε το μερίδιό της στην αγορά να συρρικνώνεται σε μόλις 3% το τελευταίο τρίμηνο. Ίσως η έλλειψη κάποιας ναυαρχίδας να εμποδίζει την HMD να πουλήσει τόσα Smartphones όπως αυτή θα έλπιζε.
Παρόλο που το μερίδιο αγοράς της Apple μειώθηκε κατά περίπου 3%, το πιο πρόσφατο Smartphone της, και ταυτόχρονα το πιο ακριβό, εξακολουθεί να παραμένει στα κορυφαία της λίστας με τις καλύτερες πωλήσεις του Q2 – με το iPhone XR να βρίσκεται στην πέμπτη θέση της κατάταξης – πίσω από τα Galaxy ( A50 , A40, A20e) και το Redmi Note 7 της Xiaomi.
[the_ad_group id=”966″]